Hej!
Jag är rätt blåst vad gäller linux/unix, och har ett antal problem med en dator med SuSE 10.0 här på jobbet.
Jag kanske kommer med fler frågor senare, men just nu undrar jag en sak. Varje gång denna dator startar upp går den förbi inloggningsförfaranden, och öppnar upp såsom den senast startades (eller snarare avslutades, kanske).
Nu har vi haft lite problem med att KDE kraschat på något vis, och vi har provat att logga in med andra varianter. En av dessa hamnade då bara i läget en snurrande klocka, som aldrig lägger av. Och nu, när vi bootar om, kommer den in där varje gång. Vi kan dock välja att starta i felsäkert läge (i läget där man kan välja SuSE 10.0 eller densamma i felsäkert läge) så vi kan starta upp den i helskärmsmod, textmod.
Så, just nu är frågan: kan jag gå in i någon startfil och säga åt den att den i stället för att starta upp som senast, hamna i ett normalt inloggningsläge (där man då nere i vänsterhörnet kan välja att logga in med KDE och en massa andra varianter)?
Jag har läst en hel del i manualen (reference.pdf) och letat på webben, men inte lyckats hitta rätt. Gissningsvis lätt om man vet var...
Mvh
Håkan