Ext4 eller- GNOME bug?

Diskussion om Gnome.

Moderator: Editors

Ext4 eller- GNOME bug?

Inläggav Stabbe » tis jan 05, 2010 9:14 pm

Hej!

Provade att installera openSUSE 11.2 med GNOME. Efter en stund tappar datorn kontakten med tangentbordet och musen och jag måste "hårdstarta" om datorn. Jag använder PS/2 koppling till både tangentbord och mus. Har tidigare kört openSUSE GNOME och KDE på samma dator utan att ha liknande problem. Är det någon med liknande erfarenhet av openSUSE 11.2 och/eller- kanske har en lösning på problemet?

Fick sedan exakt samma symptom när jag installerade 11.2 med KDE istället. Det verkar vara en ext4 bug. Såg också en tråd i Ubuntu där samma sak beskrivs: http://www.eeeforum.se/viewtopic.php?f=15&t=858.

Båda installationerna med GNOME/KDE har betett sig väldigt märkligt och det verkar som ext4 har en bit kvar av utveckling innnan det är stabilt.
Stabbe
Ny medlem

Re: Ext4 eller- GNOME bug?

Inläggav claes » mån jan 18, 2010 2:31 pm

Hej Stabbe.

Har du titta i filen /var/log/messages efter något tips om vad som sker?
Nyfiken då jag använder Gnome och ext4 och har inte märkt av något.

Claes
Användarvisningsbild
claes
Guru
Guru

Re: Ext4 eller- GNOME bug?

Inläggav Stabbe » mån jan 18, 2010 9:09 pm

claes skrev:Hej Stabbe.

Har du titta i filen /var/log/messages efter något tips om vad som sker?
Nyfiken då jag använder Gnome och ext4 och har inte märkt av något.

Claes

Hej Claes,

Efter att jag fick samma problem både med Gnome och KDE, provade jag att installera med ext3 istället, eftersom jag gillade hela konceptet med 11.2 för övrigt. Samma sak hände även då, tangentbord och mus tappar kontakten med datorn efter en stund.
För att se om min dator hade problem med nya distributioner, ext4 el. senaste kärnversionen, valde jag att installera Mandriva2010 som ett nytt test. Det har nu fungerat perfekt i ett par veckor. Kan inte förstå varför det blir så här...?

//Stabbe
Stabbe
Ny medlem

Återgå till Gnome